Distanční výuka na pedagogické fakultě – fiasko, nebo úspěch?

Příspěvek blogu našeho studenta Jana Šmídy se vrací k distančnímu režimu výuky a představuje průzkum, který Jan realizoval mezi studenty a studentkami. Jak si podle něj vedla pedagogická fakulta a univerzita?



Distanční výuka – jedno z nejprobíranějších témat posledních pár měsíců. Týká se nás všech… všichni cítíme jaká je, jaké změny s sebou nese či jak mění kvalitu výuky. Všichni máme k distanční výuce určitý postoj, uvědomujeme si její nedostatky a napadají nás způsoby, jak ji zkvalitnit a zjednodušit. Jaký postoj mají ovšem ostatní studenti? A jak fakulta podle nich celou situaci zvládla?


V návaznosti na problémy vznikající v důsledku distanční výuky byl realizován nezávislý studentský průzkum, do nějž se zapojilo 80 respondentů z pedagogické fakulty. Cílem průzkumu bylo zjistit, jak studenti pohlížejí na distanční výuku a jak podle nich vedení fakulty zvládlo tuto složitou situaci. Zjišťoval také, jak se změnila kvalita výuky, jaké byly nejčastější problémy či jak by studenti výuku zlepšili. Jeho závěry jsou více než zajímavé. Výsledky tohoto průzkumu si můžete prohlédnout v souboru přiloženém níže!


Těžké jsme to měli všichni, ale všichni z toho také vyjdeme mnohokrát silnější!

Podle mého názoru zvládla univerzita tuto vyloženě bezprecedentní situaci více než chvályhodně. Samozřejmě se během celého roku, ve kterém běžela výuka v online režimu, udála spousta nepříjemných momentů. Mám na mysli především problémy s platformami, které komplikovaly práci jak studentům, tak vyučujícím. To lze ostatně vidět i ve výsledcích průzkumů, které hovoří jasně. Nejeden student zaplakal nad nesplněnými praxemi, nejeden vyučující zaplakal nad tím, jak nahrát tu zpropadenou prezentaci. Těžké jsme to měli všichni, ale všichni z toho také vyjdeme mnohokrát silnější!


Já osobně jsem největší změnu zaznamenal v problematice platforem, kdy každý vyučující využíval jinou platformu, někteří dokonce i dvě nebo tři zároveň. S obdobnými problémy jsem se setkal i u jiných studentů, kteří v rámci průzkumu sdíleli své výživné příhody. Další nepříjemností pro mě byla nemožnost diskutovat s vyučujícími nad probíranými tématy, což častokrát vedlo k silné monotónnosti přednášky. Uvidíme, co nám pandemie nadělí dále a jak se bude vyvíjet celá situace ohledně očkování, testování a návratu studentů zpátky do lavic vysokých škol.


Rád bych vyjádřil obdiv a podporu všem vyučujícím a dalším zaměstnancům univerzity. A také všem studentům, kteří v tomto těžkém období úspěšně obstáli.

Přes vše, co se během posledního více než roku událo, bych velmi rád vyjádřil obdiv a podporu všem vyučujícím a dalším zaměstnancům univerzity. Díky Vám obstála tato instituce v nelehké době a flexibilně reagovala na nelehká opatření tak, aby usnadnila distanční výuku oběma stranám. Obdiv patří také všem studentům, kteří v tomto těžkém období úspěšně obstáli.


Vážení čtenáři, velmi Vám děkuji za Váš čas a doufám, že si opět najdete cestu na tento blog, kde budu pravidelně hovořit o aktuálních tématech dnešní doby, problematice pedagogické profese a jiných zajímavých tématech. Pokud Vás můj příspěvek zaujal, budu velmi poctěn za jakékoliv sdílení či komentáře. Pakliže byste rádi diskutovali na některé z témat, stačí zanechat v komentáři kontakt na Vaši osobu a já se Vám v co nejkratším čase ozvu.


Příště se budu věnovat problematice finanční gramotnosti a důvodům, proč by měla být posílena role finanční výchovy ve školství!


S pozdravem

Jan Šmída



Distanční výuka - průzkum
.pdf
Download PDF • 1.62MB

548 zobrazení0 komentář

Související příspěvky

Zobrazit vše