Efektivita on-line výuky mě překvapila, říká Vojtech Regec

Je on-line výuka nutné zlo, nebo může přinášet i pozitivní aspekty? Aktuální téma těchto dnů, na nějž existuje tolik názorů, kolik je učitelů a studentů.


On-line výuka má jistě mnoho nevýhod, ale zároveň také nepopiratelné výhody, např. v rámci teoretických přednášek pro velké skupiny. Jedním z vyučujících, který si on-line režim ve svých předmětech pochvaluje, je Vojtech Regec.

Regec vyučuje budoucí speciální pedagogy předměty, v nichž přednáší o poslání speciální pedagogiky a podává úvodní informace k tématu člověk se zdravotním postižením a společnost.


Zatímco v učebně by studenti ze zadních řad zůstali stranou, během on-line přednášky se zapojují všichni.

"Vyučuji předměty pro velké množství studentů a zjistil jsem, že on-line výuka je mnohem efektivnější. Zatímco v učebně by studenti ze zadních řad zůstali stranou, během on-line přednášky se zapojují všichni," uvádí překvapivou zkušenost Vojtech Regec. A jak se mu daří studenty aktivizovat? "Jako aktivizační prvek využívám Mentimeter, který skvěle pomáhá udržet pozornost a zvyšuje motivaci studentů. Ti se snaží získávat body a tento soutěžní prvek je vede k plnění úkolů a ke snaze zlepšovat se. Zmíněná aplikace funguje primárně jako kvíz, ale já ji zároveň využívám pro získání zpětné vazby. Ihned po přednášce mi tak studenti mohou dát najevo, zda pro ně byla přínosná. Možná to zní paradoxně, ale tento způsob výuky svých předmětů hodnotím jako kvalitnější než ten klasický."

9 zobrazení0 komentář

Související příspěvky

Zobrazit vše