Znáte Hovory (be)z karantény? V rámci tohoto cyklu rozhovorů Honza požádal své „parťáky“, aby mu odpověděli na tři otázky k tématu učitelství. V dalším díle této ankety se podíváme, jak na otázky týkající se učitelství odpověděl Pavel Kasík, vědecký novinář, lektor, analytik, konzultant.
Když se řekne „učitel“, jaká první asociace Vám vytane na mysli a proč?
Učitel je průvodce skupiny lidí. Někdo ve skupině je více zvědavý, někdo méně, každý ve skupině má různé znalosti a zájmy a průvodce chce všechny z nich zaujmout, být jim užitečný a sdílet s nimi to důležité i to zábavné.
Na které učitele vzpomínáte a proč?
Vzpomínám na svého učitele matematiky a fyziky, který s námi vždy jednal přímo a bez nějakých triků. Ukazoval nám, co je zajímavé a proč, co je užitečné a co nám pomůže pochopit svět. Pak vzpomínám na učitele zeměpisu, který měl ve zvyku dávat opravdu netradiční otázky do testů a hodnotil pak naši kreativitu („Jak byste nejrychleji zničili naši školní budovu pomocí přírodních jevů?“).
Učitel je průvodce skupiny lidí. Někdo je více zvědavý, někdo méně, každý má různé znalosti a zájmy a průvodce chce všechny z nich zaujmout, být jim užitečný a sdílet s nimi to důležité i to zábavné.
Které vlastnosti by, podle Vás, měl mít každý učitel a proč?
Empatii, trpělivost, představivost.
Comments