top of page

Příručky pomohou školám se začínajícími učiteli. Připravil je Národní pedagogický institut

Obrázek autora: Učitel21Učitel21

Adaptační období je rozhodující etapou, která ovlivňuje pedagogickou kariéru každého začínajícího učitele. Významně působí na to, zda začínající učitel zůstane nejen v dané škole, ale také v českém školství. Pravidelná a systematická podpora ve škole pomůže začínajícímu učiteli zorientovat se v roli v učiteli, ztotožnit se s ní, uvědomit si svou vlastní profesní vizi i další směřování.




V rámci projektu SYPO vznikly ve spolupráci s MŠMT, Učitelskou platformou a Začni učit! následující materiály určené k podpoře nejen začínajících učitelů. V projektu SYPO preferujeme spolupráci v tzv. triádách a pozornost tedy věnujeme nejen podpoře začínajících učitelů, ale také uvádějícím učitelům a členům vedení škol.


Hlavní cíle materiálů:
  • Usnadnit začínajícím učitelům nástup do profese a pomoci jim stát se samostatnými učiteli.

  • Nabídnout uvádějícím učitelům doporučení a dobrou praxi s možností přizpůsobit práci se začínajícím učitelem podmínkám konkrétní školy i osobnostním předpokladům.

  • Připravit členy vedení škol na adaptační období, seznámit je s jeho základními principy a doporučenými činnostmi.



Příručky pro aktéry adaptačního období začínajících učitelů si můžete stáhnout na stránkách SYPO.

  • Příručka pro začínající učitele ZDE

  • Příručka pro uvádějící učitele ZDE

  • Příručka pro vedení školy ZDE



Text: redakce U21 na základě TZ NPI, obrázky NPI

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comentários


bottom of page