top of page
Digitální vzdělávací zdroje do
komunikační výchovy


Učitel21
27. 1. 2023Minut čtení: 1
GPT3 ve vzdělávání – příležitosti a rizika
Ve svém novém videu se Kamil Kopecký zaměřil na neurální síť GPT3 a na konkrétní ukázky jejího využití v praxi. Dozvíte se například to,...
80
0


Učitel21
9. 6. 2022Minut čtení: 1
Jak může vypadat kyberšikana?
Zveřejňování citlivých informací a fotografií, urážky, ale také prankování, či vydírání. Různé podoby tohoto fenoménu představuje další...
179
0

Učitel21
28. 1. 2022Minut čtení: 2
Slovní hra Wordle | Zahrajte si ji se svými žáky!
Už jste také zaznamenali zvláštní statusy na sociálních sítích, v nichž vaši přátelé sdílí šedivé, žluté a zelené čtverečky v řádcích a...
530
0

Učitel21
31. 3. 2020Minut čtení: 1
Náměty pro rozvoj komunikačních schopností žáků a komunikační výchovu
Na tomto odkazu můžete najít řadu metodických materiálů a zamyšlení k tématu komunikační výchovy v teorii a praxi. Stránka obsahuje...
229
0

Učitel21
31. 3. 2020Minut čtení: 1
Tip na rozvoj jazykových a řečových schopností
Jak rozvíjet jazykové a řečové schopnosti dětí? Tento metodický materiál vytvořila naše studentka logopedie Eva Chobotová. Jedná se o...
224
1

Učitel21
2. 3. 2020Minut čtení: 1
Tip na stránky věnované bezpečnosti internetové komunikace
Problematika informačních a komunikačních technologií souvisí s problematikou on-line komunikace a rizik využívání internetu. Těm se...
28
0
Mohlo by vás zajímat...

Česká školní inspekce | Výuka dalšího cizího jazyka
Česká školní inspekce realizuje celou řadu šetření, jež se zaměřují na deskripci a analýzy problémů českého vzdělávacího systému. V...
170 zobrazení
0 komentářů


Opravování. To je, oč tu běží?
V dnešním textu reaguje Stanislav Štěpáník z katedry českého jazyka a literatury na příspěvek našeho bloggera Petra Šulce, který jsme...
960 zobrazení
0 komentářů


Letní škola simulačního učení aneb jak komunikovat se svými žáky a s jejich rodiči
Když se člověk zeptá začínajících učitelů, co je nejvíce v jejich začátcích ve škole zaskočilo, často sdílí své zážitky při prvním...
126 zobrazení
0 komentářů


Promiňte, jsem neslyšící
Naše bloggerka Kristýna Mariáková se ve svém blogu věnuje tématu života se sluchovým postižením z pohledu plně integrovaného neslyšícího...
624 zobrazení
0 komentářů

Phubbing – Novodobá závislost na chytrých telefonech, která narušuje naše vztahy
Phubbing je termín, který možná není všeobecně známý, ale jeho dopad na naše mezilidské vztahy je stále zřetelnější. Tento jev spočívá v...
931 zobrazení
0 komentářů

Fakulta nabízí svým pedagogům výcvik pedagogických dovedností
Pedagogická fakulta připravila další zajímavou možnost vzdělávání a rozvoje pro své vyučující. Během letního semestru se uskuteční...
165 zobrazení
0 komentářů

Ukaž svůj talent na Mozaice poznání!
Podařilo se ti ve výzkumu k bakalářce, diplomce nebo dizertačce objevit něco zajímavého? Zajímáš se dlouhodobě o nějaký zajímavý problém?...
58 zobrazení
0 komentářů


Nejsi k ničemu! Ošklivko! Tele! Anna Lincová ukazuje, jak mohou slova druhých ubližovat
Slova, kterými hovoříme k druhým lidem, mají velkou moc: mohou ubližovat, formovat, kým jsme, mohou ale i léčit a povzbuzovat. Na sílu...
104 zobrazení
0 komentářů


Mediální výchova v praxi
Katedra českého jazyka a literatury PdF UP realizuje ve své aktualizované akreditaci pro studenty 2. ročníku bakalářského studia...
180 zobrazení
0 komentářů

Dezinformace spojené s válkou na Ukrajině
V současnosti v souvislosti s rozvíjející se válkou na Ukrajině zasahuje mediální prostor velké množství ověřených i neověřených...
179 zobrazení
0 komentářů

Jak mluvit s dětmi o válce na Ukrajině?
Události posledních dní spojené s ruskou agresí vůči Ukrajině intenzivně prožívají nejen dospělí, ale také děti. Učitelé a učitelky stojí...
304 zobrazení
0 komentářů

Online svět v dětských domovech
Ve spolupráci Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a sdružení CZ.NIC proběhl výzkum, který se zaměřil na prostředí...
36 zobrazení
0 komentářů

Je překlad z jednoho jazyka do druhého vůbec možný?
Naše bloggerka a tlumočnice do českého znakového jazyka Kristýna Winn se zamýšlí nad možnostmi překladu a vysvětluje, jak tlumočit, by...
79 zobrazení
0 komentářů


Tlumočení vs. překlad
Bloggerka a tlumočnice do českého znakového jazyka Kristýna Winn vysvětluje rozdíl mezi tlumočením a překladem. Celkem často se u laické...
191 zobrazení
0 komentářů

Knihovnička učebních materiálů nejen do češtiny!
Katedra českého jazyka a literatury připravila zcela novou knihovničku učebních materiálů pro výuku češtiny. Najdete ji na tomto odkazu.
292 zobrazení
0 komentářů


Je znakový jazyk mezinárodní?
Naše bloggerka a tlumočnice do znakového jazyk Kristýna Winn vysvětluje, proč se jedním znakovým jazykem nedorozumíte po celém světě. Už...
795 zobrazení
0 komentářů

V síti | Rizika internetové komunikace
S problematikou informačních a komunikačních technologií souvisí rovněž problematika on-line komunikace a rizik využívání internetu. Těm...
79 zobrazení
0 komentářů


Nová pomůcka pro intervenci i prevenci obtíží v porozumění řeči
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého získala historicky první grant na podporu komercializace. Jeho prostřednictvím budou mít...
21 zobrazení
0 komentářů

Náměty pro rozvoj komunikačních schopností žáků a komunikační výchovu
Na tomto odkazu můžete najít řadu metodických materiálů a zamyšlení k tématu komunikační výchovy v teorii a praxi. Stránka obsahuje...
229 zobrazení
0 komentářů

Tip na rozvoj jazykových a řečových schopností
Jak rozvíjet jazykové a řečové schopnosti dětí? Tento metodický materiál vytvořila naše studentka logopedie Eva Chobotová. Jedná se o...
224 zobrazení
1 komentář

Tip na stránky věnované bezpečnosti internetové komunikace
Problematika informačních a komunikačních technologií souvisí s problematikou on-line komunikace a rizik využívání internetu. Těm se...
28 zobrazení
0 komentářů

Tip na stránky věnované internetové komunikaci
S problematikou informačních a komunikačních technologií souvisí rovněž problematika on-line komunikace a rizik využívání internetu. Těm...
14 zobrazení
0 komentářů
bottom of page