
Lenka Pánková
Lenka od malička tíhla k učitelství, nicméně v době rozhodování o své budoucnosti ji zlákal nový obor Mezinárodní rozvojová studia, a hlavně krásná Olomouc. Již při studiu se „náhodou“ nachomýtla k nově vzniklé organizaci ARPOK a něčemu co si říká globální (rozvojové) vzdělávání. Dávalo jí (a pořád dává) smysl předávat to, co se naučila při studiu, dál. A tak se vrhla do světa lektorování a vzdělávání. Psal se rok 2005.
Blog je o globálních tématech a o tom, jak je začlenit do výuky. Představí tipy, které lze využít v praxi, ať už osobní nebo i tipy na materiály, které vznikly v dílně ARPOKu. Nebo ty, které jsou od jiných organizací, ale ráda s nimi pracuji.

Lenka Pánková o sobě
Lenka během studia Mezinárodních rozvojových studií absolvovala řadu seminářů k tématu lektorství, práce se skupinou, metod výuky rozvíjejících kritické myšlení (z programu RWCT) a hlavně sbírala zkušenosti z lektorování výukových programů a projektových dnů na základních a středních školách (v roce 2007 i pár měsíců na středních školách v Zambii). Ruku v ruce k tomu přišla tvorba lekcí, metodických příruček, a nakonec seminářů pro učitele. A vedle toho se naučila psát žádosti o dotace a vymýšlet projektové žádosti tak, aby jejich aktivity dávaly smysl cílové skupině. Česky řečeno, aby ARPOK nabízel to, co učitelé chtějí, využijí, co je inspiruje a ušetří jim čas.
Už od samého začátku ji při práci v ARPOKu baví hledat nové cesty pro začleňování globálních témat do výuky, a hlavně ukazovat vyučujícím, jak na to. Inspirovat je, ušetřit jim čas. V poslední době ji těší hledat globální témata v beletristických knihách a vymýšlet nové lekce, které propojují čtenářství a globální témata.