top of page

Kamil Kopecký
Kamil Kopecký patří k nejvýraznějším osobnostem Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a vůbec světa vzdělávání a inovací. Jeho jméno je spojeno s úspěšnými projekty E-bezpečí nebo Digidoupě, Kamil Kopecký byl poradcem filmu V síti a je neúnavným inovátorem světa vzdělávání, nadšencem a autorem řady projektů a odborných prací na téma bezpečnosti a rizik elektronické on-line komunikace a využití digitálních technologií ve vzdělávání.
Všichni rodiče chtějí, aby jejich děti učili dobří učitelé, kteří je dokáží motivovat, aktivizovat a naučí je aktivně se učit.

Kamil Kopecký
25. 12. 2024Minut čtení: 13
Užitečné AI prompty pro učitele
V dnešním textu Kamila Kopeckého se zaměříme na několik užitečných AI promptů pro učitele, které můžeme použít pro podporu výuku, ale...
215 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
1. 8. 2024Minut čtení: 3
OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
Aplikace OrgPad není na našem portále žádnou novinkou. V dnešním textu náš blogger Kamil Kopecký představí vlastní zkušenosti s touto...
182 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
13. 3. 2024Minut čtení: 5
Opakování – matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
Jeden z problémů českého školství, který se masově objevuje především na středních školách, je průběžné neopakování učiva s žáky. Bohužel...
135 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
29. 1. 2024Minut čtení: 3
Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
Kvalitní učitelé pro své studenty velmi často připravují různé druhy vzdělávacích materiálů, ať už ve formě textů, obrázků, či...
294 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
12. 12. 2023Minut čtení: 2
Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou!
Microsoft Powerpoint je pro mnoho kritiků školství po mnoho let synonymem pro frontální výuku a ti, co Powerpoint ve výuce aktivně...
138 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
19. 9. 2023Minut čtení: 5
Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat
V dnešním textu našeho bloggera Kamila Kopeckého se podíváme na to, jak by se dala generativní umělá inteligence využít pro podporu...
77 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
4. 8. 2023Minut čtení: 7
GPT3 se autorským právem nezatěžuje, nemusí
Jazykový model GPT3 s sebou jednoznačně přinesl revoluci v oblasti tvorby textů všeho druhu a jde o skvělý a jistě velmi užitečný...
27 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
7. 7. 2023Minut čtení: 4
Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
Generativní umělá inteligence (ChatGPT, Bing apod.) se velmi rychle stává součástí našeho každodenního života a mnoho z nás si už...
898 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
25. 5. 2023Minut čtení: 3
Mediální výchova není jen průřezové téma, naopak – je klíčovou součástí vzdělávání!
Kamil Kopecký ve svém dnešním příspěvku upozorňuje na důležitost mediální výchovy a na její pevné provázání s existujícími vzdělávacími...
1 314 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
17. 3. 2023Minut čtení: 4
GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis – příklady, na kterých si jazykový model vyláme zuby
GPT3 je skvělý nástroj, který nabízí širokou paletu využití a která zcela jistě promění (a již proměňuje) svět tak, jak jej známe....
184 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
27. 12. 2022Minut čtení: 8
Již brzy začne umělá inteligence chrlit seminární a kvalifikační práce a odhalit ji bude nemožné
Před několika týdny jsme upozornili na rizika (ale samozřejmě i příležitosti), která jsou spojena s masovým rozvojem umělé inteligence...
281 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
22. 11. 2022Minut čtení: 8
Proč by evaluace pedagogů studenty na vysokých školách neměly být anonymní?
Stále aktuální a mezi studenty ožehavé téma – evaluace výuky. Proč se jí velká část studentů vyhýbá a jak mohou tento stav pedagogové...
270 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
1. 11. 2022Minut čtení: 2
Midjourney – stručný úvod do umělé inteligence generující obrázky
V dnešním příspěvku Kamila Kopeckého si představíme Midjourney, skvělý nástroj pro generování obrázků s využitím umělé inteligence, a to...
299 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
15. 7. 2022Minut čtení: 5
Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
V dnešním textu se krátce zamyslíme nad problematikou blokování dezinformačních webů z pohledu státu i soukromé firmy, pozornost budeme...
82 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
2. 5. 2022Minut čtení: 3
Komentář: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
V posledních týdnech otřásla médii kauza učitelky, která ve výuce šířila mezi své žáky dezinformace spojené s válkou na Ukrajině. Tato...
114 zobrazení0 komentářů

Kamil Kopecký
14. 3. 2022Minut čtení: 4
Přehození role učitele a studenta ve výuce budoucích učitelů (příklad z praxe)
Jeden z předmětů, které učím na naší fakultě, je zaměřen na možnosti využití moderních online platforem (sociálních sítí, sociální médií,...
174 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
1. 2. 2022Minut čtení: 5
Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách
V dnešním příspěvku se zamyslím aspoň krátce nad možnostmi tzv. blended learningu ve vysokoškolské přípravě učitelů na pedagogických...
63 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
4. 1. 2022Minut čtení: 5
Komentář: Squid Game ohrožuje české děti! Nebo ne?
V posledních měsících se objevila v zahraničí (a v omezené míře i v České republice) četná varování, která upozorňují na to, že některé...
1 344 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
19. 7. 2021Minut čtení: 7
Proč se vlastně vzdělávat? A jak na to? Několik poznámek na okraj sešitu...
Blíží se volby a již tradičně je jedním z hlavních předvolebních programových témat oblast vzdělávání a jeho podpora. Politické strany se...
414 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
28. 5. 2021Minut čtení: 5
Měly by diplomové práce na pedagogických fakultách obsahovat výzkum?
Aktuální příspěvek svého blogu věnuje Kamil Kopecký problematice bakalářských a diplomových prací, které jsou součástí studia na...
336 zobrazení0 komentářů


Kamil Kopecký
27. 9. 2020Minut čtení: 3
Politika do škol patří! Přehlížením politických témat ve škole budujeme apatii mladých
Když se se svými studenty bavím o tom, kdy s nimi někdo naposledy diskutoval o politických tématech třeba ve škole, v drtivé většině...
782 zobrazení1 komentář
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Nebezpečná TikTok výzva ohrožuje životy dětí: Paracetamol může zabíjet
Na sociální síti TikTok se šíří nebezpečná „paracetamolová výzva“, která nabádá mladé lidi k užívání nadměrných dávek paracetamolu....
70

Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Nový výzkum z dílny E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci ukazuje, jak žáci využívají AI ve škole i ve svém volném čase a jak jej...
1500

Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
Jednou z důležitých vlastností velkých jazykových modelů generativní umělé inteligence je jejich schopnost konverzovat s námi...
680

Co je ostrakizace v digitálním prostředí, proč k ní dochází, v čem je nebezpečná a jaké jsou následky a co s tím?
Ostrakizace je sociální proces, při kterém je jedinec nebo skupina jedinců vyloučena nebo izolována z určitého společenského kontextu. V...
620

Projekt CEDMO znovu i na pedagogické fakultě
Tým z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého se opět zapojuje do projektu Central European Digital Media Observatory (CEDMO II.). Cílem...
520

Digitální závislost: Fenomén současnosti
Digitální závislost, známá také jako netolismus, je fenomén charakterizovaný nadměrným a nekontrolovaným používáním digitálních zařízení...
800
bottom of page