top of page
j ve tverci.png
Baruš Jeřábková

Baruš Jeřábková má řadu zkušeností z práce s dětmi a patří k pedagogickým osobnostem, jež srší kreativními nápady. Jejím hlavním cílem je propojovat umění, vzdělávání a technologie. Chce ostatní inspirovat a pomoci jim se zařazováním digitálních technologií do výuky. Baruš baví vytvářet spojení mezi přírodnem a digitálnem, věnuje se mnoha oborům a jejich prolínání. Její články a videa s praktickými příklady vás nadchnou pro bádání a objevování světa tvořeného nekonečnou sítí souvislostí. Její nadšení je totiž nakažlivé!

Narodila jsem se s diagnózami učitelka a umělec. Proto asi nikoho nepřekvapí, že jsem vystudovala učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby. Mnoho let jsem pracovala s dětmi, ale tou nejhodnotnější zkušeností pro mě byla práce učitelky na alternativní základní škole, kde jsem se musela obejít bez učebnic a všechno pokaždé vymyslet od základu. Hledala jsem způsoby, jak učit v souvislostech, co nejsmysluplněji, s využitím moderních technologií, ale současně i se silnou vazbou k přírodě. 

Kotva 1
profil_obracene.png

Tip pro vás!

Baruš zveřejňuje zajímavý obsah nejen na našem portále, ale také na facebookové stránce Poznávej svět s kreativními technologiemi. Podívejte se a inspirujte se praktickými příklady pro učitele a rodiče!

271337246_101141729129431_9214013288612128786_n.png

Chci poskytovat zdroje inspirace ostatním, především těm, co (se) učí. A to jak v online prostředí, sdílením vlastního bádání a umělecké tvorby, tak i naživo na workshopech a seminářích.

j ve tverci.png

Baruš Jeřábková o sobě

 

 

Narodila jsem se s diagnózami učitelka a umělec. Proto asi nikoho nepřekvapí, že jsem vystudovala učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby na PdF MU. Mnoho let jsem pracovala s dětmi, ale tou nejhodnotnější zkušeností pro mě byla práce učitelky na alternativní ZŠ, kde jsem se musela obejít bez učebnic a všechno pokaždé vymyslet od základu. Hledala jsem způsoby, jak učit v souvislostech, co nejsmysluplněji, s využitím moderních technologií, ale současně i se silnou vazbou k přírodě. Moje nápady a metody zaujaly i jiné, a tak jsem o nich začala psát, natáčet videa a vystupovat na konferencích. Nakonec jsem vyšla z prostoru školy do „meziprostoru“, kde mohu naplno pokračovat v tom, co jsem si stanovila jako svůj cíl: propojování umění, vzdělávání a technologií. Chci poskytovat zdroje inspirace ostatním, především těm, co (se) učí. A to jak v online prostředí, sdílením vlastního bádání a umělecké tvorby, tak i naživo na workshopech a seminářích.

 

A právě o tomto bude tento blog. Mé bádání totiž často začíná nějakým podnětem z běžného života. Takovým tím momentem, kdy se vás malé dítě zeptá „proč…?“ A pak pokračuje dalším „proč“ a dalším, až z toho vznikne takový dlouhý řetěz a nakonec složitě propojená síť, která odráží jeho poznávání světa. Přesně takovéto sítě vytvářím – v digitální podobě. Jedná se o soubory zajímavostí a tipů k digitálnímu i nedigitálnímu tvoření, experimentování a zkoumání různých jevů okolo nás, které jsou spolu ale vzájemně provázané souvislostmi. Díky nim se dostaneme daleko za hranice umění, třeba do fyziky nebo astronomie. Dozvíte se tu tedy mnoho nových věcí a načerpáte inspiraci do výuky, anebo třeba jen pro volný čas se svými blízkými – nebo bez nich. :D  

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

bottom of page