Proč je nové kurikulum horší než to předešlé? Proč je špatně zavádět uměle vzniklé „obory“ a jaká by měla být cesta inovací pohledem oborové didaktiky a praxe výtvarné výchovy
top of page
Petra Šobáňová
Vystudovala učitelství výtvarné výchovy a českého jazyka a literatury na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Petru Šobáňovou formovala svobodná atmosféra 90. let, kdy v Olomouci studovala, tvořila, nakupovala knížky a nasávala krásnou atmosféru historického a kulturního města. Je nadšenou obhájkyní výtvarné výchovy a kreativity ve vzdělávání, po praxi na několka školách a v olomouckém Studiu Experiment odešla na akademickou půdu, zpět na svou domovskou katedru. Práce na katedře výtvarné výchovy je pro ni splněný sen. Věnuje se didaktice výtvarné výchovy, ale také muzejní a galerijní pedagogice. V pozici proděkanky pro komunikaci a vnější vztahy se snaží budovat dobré jméno své fakulty a univerzity. Blogovat nikdy nechtěla, ale protože tenhle celý portál „spískala“, došla k závěru, že musí jít příkladem. Svůj blog využije k psaní článků o výtvarné výchově a vizuální gramotnosti. Plánuje sdílet své zkušenosti z výuky a zajímavé věci ze světa umění, vizuální kultury a vzdělávání. Nebude se vyhýbat ani sdílení názorů na pojetí učitelského vzdělávání.
Nechci zůstat stranou a svůj blog využiju k "odkládání" zajímavých zdrojů. Zajímám se o výtvarnou výchovu a vizualitu, líbí se mi řeč obrazů. Úspornost a komplexnost vizuálního sdělení má ohromnou sílu – ať už jde o meme, nebo o umění. Jsem nadšená ze současných možností vizualizace, cítím, že v obrazech je budoucnost!
Z VÝUKY PŘEDMĚTU GALERIJNÍ ANIMACE 2022
PROJEKTY, KTERÉ DĚLAJÍ RADOST NEJEN MNĚ
bottom of page