top of page

Na kampani, jejímž cílem je zvýšit povědomí o bezpečnostních nástrojích, se podílejí odborníci z UP

Akademici z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého spolupracují na kampani s názvem Moje místo. V České republice i dalších evropských státech ji spouští společnost Meta. Cílem této kampaně je zvýšit povědomí o již existujících bezpečnostních nástrojích, které mladí lidé mohou použít pro zvýšení bezpečnosti a ochrany soukromí během užívání sociálních sítí Facebook a Instagram.



Kampaň připravila společnost Meta po konzultacích s mladými uživateli obou platforem. V České republice se na ní podílejí odborníci z projektu E-bezpečí Univerzity Palackého, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v online prostředí.


„Rádi bychom společně chránili uživatele při používání internetových platforem a aplikací. To je i důvod naší spolupráce se společností Meta. Lidé se na internetu musejí cítit bezpečně a kampaň Moje Místo tomu má výrazně pomoci. Kampaně tohoto typu jsou navíc přínosné nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří je mohou využít k diskuzi se svými potomky,” uvedl Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí a Centra prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty UP.


Moje Místo připomíná nástroje jako: Skrytá slova – funkce, která skrývá žádosti o zprávy, které nechcete číst, včetně nevhodných komentářů, takže je neuvidíte vy ani vaši sledující. Zprávy, komentáře, označení/zmínky – funkce, která vám dává kontrolu nad tím, kdo vás může kontaktovat. Nastavení denních limitů – funkce, která vás pravidelně upozorní o přestávce, kterou by bylo vhodné si od Instagramu udělat a věnovat se i jiným věcem. Omezení – funkce, která vám umožňuje vytvořit si seznam lidí, které jste si přidali do přátel, ale nechcete s nimi sdílet svůj obsah. Tvoje aktivita – funkce, která vás nechává nahlédnout do shrnutí vaší aktivity a umožňuje vám spravovat to, co na Facebooku sdílíte.

Kampaň nabízí sérii videí, která kreativním způsobem zvyšují povědomí o šesti bezpečnostních nástrojích na Facebooku a Instagramu. Byla vytvořena belgickou 3D ilustrátorkou a animátorkou Loulou João. Pomocí 3D softwaru vytváří vlastní unikátní realitu: digitální svět skládající se z postaviček a objektů z cukrové polevy. Ty prožívají dobrodružství, která představují kontrolu nad jejich bezpečností a online zkušenostmi.

Meta investuje vysoké částky do bezpečnosti i zabezpečení. Zavádí nástroje, které mladým lidem mohou pomoci získat pozitivní zkušenost s používáním služeb a platforem, jež firma provozuje.


„Chceme lidem dávat možnost vytvářet a sdílet otevřenější a propojenější svět. Toho je možné dosáhnout, pouze pokud se v našich aplikacích budou cítit bezpečně,” dodal Jakub Turowski, Public Policy Director pro střední a východní Evropu Meta Platforms.


Text: Žurnál UP

Grafika: Žurnál UP

bottom of page