top of page

Workshop InfoLab přiblížil žákům svět informatiky

  • Obrázek autora: Učitel21
    Učitel21
  • 12. 6.
  • Minut čtení: 2

Technologie, kreativita a hravé objevování – takový byl InfoLab 2025, inspirativní setkání mladých nadšenců do digitálního světa s pedagogy, kteří hledají nové cesty k výuce informatiky. Interaktivními workshopy i soutěží se do akce zapojili i členové katedry technické a informační výchovy PdF UP. Akce nabídla svěží pohled na moderní vzdělávání a ukázala, že technologie ve škole mohou bavit i inspirovat.


ree

Ve středu 4. 6. 2025 proběhla v Kulturním domě v Bohuňovicích akce InfoLab, která byla pořádána v rámci Dnů vědy a umění Pedagogické fakulty UP Olomouc a jako součást aktivity RoboFuture, kterou zaštituje MAS Šternbersko. Akce byla určena pro žáky základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a jejich učitelů informatiky.


Vedení InfoLabu se ujal prof. Milan Klement, který se svým týmem připravil bohatý a zajímavý program, který hravým způsobem přiblížil účastníkům svět programování, edukační robotiky a 3D tisku. To totiž lidé často vnímají jako složité a nekonečné psaní řádků kódů.


Tato akce se pokusila ukázat návštěvníkům pravý opak a učitelům přiblížit možnosti, jak zábavně učit ve škole programování a související aplikace v podobě robotů a robotických zařízení. „InfoLab navštívilo na 500 žáků a učitelů ze základních škol. Takovou účast jsme při plánování akce ani neočekávali,“ přibližuje nevšední zájem o událost prof. Klement.


Žáci si tak mohli ve třech workshopech vedených Lucií Bryndovou, Miroslavem Juričkem a Milanem Klementem vyzkoušet základy robotiky a ikonického programování, vytvořit a navrhnout vlastní 3D výrobek a v neposlední řadě naprogramovat robota v prostředí Scratch.


Kromě těchto workshopů mohli žáci po celý den navštívit tvořivý koutek s 3D pery a robodílnu. Vrcholem akce byla soutěž o hodnotné ceny, ve které žáci poměřili své síly při stavbě nejrychlejšího modelu robota, který zdolával překážkovou dráhu.


katedra technické a informační výchovy PdF UP

Komentáře


bottom of page