top of page
Obrázek autoraUčitel21

Bez přírody bychom ani nebyli na světě a dává nám všechno, co potřebujeme k životu. Opět se ptáme dětí!

Aktualizováno: 29. 1.

Projekt Ptáme se dětí zábavnou formou ukazuje, že i žáci mají odpovědi na důležité otázky, které se týkají podoby edukace a dalších aktuálních společenských témat. V dnešním díle se podíváme na to, jak žáci vnímají přírodu okolo sebe. Kdy nejraději chodí děti do přírody? Je příroda v dobré kondici? Co by měli lidé dělat pro přírodu a co pro ni dělají sami žáci?



Kdy je nejlepší vyrazit do přírody? Přece ráno! Krásně to tam totiž voní, odpovídá jeden z žáků. Není to ale špatné ani navečer, a to hlavně v létě, protože už není takové horko. „Mám nejradši léto, protože se během něj dá užít nejvíc zážitků, objevovat nová místa,“ dodává další. Léto obecně mezi žáky vede, zima má ale taky něco do sebe! Během ní se totiž dá koulovat a bobovat.

 

Žáci se také shodují na tom, že naše příroda není v úplně nejlepší kondici. „Protože ji znečišťujeme. Příroda nám dává a my ji zabíjíme,“ svěřil se jeden z žáků.

Žáci se také shodují na tom, že naše příroda není v úplně nejlepší kondici. „Protože ji znečišťujeme. Příroda nám dává a my ji zabíjíme,“ svěřil se jeden z žáků. „U nás v Evropě to jde, ale v ostatních státech na to úplně kašlou,“ dodává další.

 

A co by měli lidé pro přírodu dělat? Předně do ní nevyhazovat odpadky! Jedna žačka také radí zasazovat více stromů a keřů. A nezapomeňme, že rozdělávat oheň v lese je hloupý nápad. „Měli bychom se k přírodě chovat hezky a třeba jí i nějak pomáhat.“

 

Co by měli lidé pro přírodu dělat? Předně do ní nevyhazovat odpadky! Jedna žačka také radí zasazovat více stromů a keřů.

Edukační proces není jednostranný a stejně jako učitelé předávají své zkušenosti a znalosti žákům, tak i žáci mohou svým učitelům nabídnout inspiraci a často také nový pohled na různé problémy. Cílem celého projektu Ptáme se dětí je zábavnou formou ukázat, že i žáci mají odpovědi na důležité otázky, které se týkají podoby edukace a dalších aktuálních společenských témat.

 

Zajímají vás názory dětí na svět? Sledujte portál Učitel21 a kanál pedagogické fakulty na YouTube.

 

Anketa Ptáme se dětí vznikla na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, audiovizuální produkci zajistilo Nakamero films.

 

Zpracováno redakcí U21

Comments


bottom of page