Třetí ročník Festivalu oborových didaktik potvrdil význam mezioborového dialogu
- Učitel21

- před 9 hodinami
- Minut čtení: 1
Festival (oborových) didaktik ve svém třetím ročníku ukázal, že když se potkají didaktiky napříč obory, vzniká prostor plný inspirace, nápadů a energie. Právě tato otevřenost a vzájemné učení se staly základem setkání, které podpořilo sdílení zkušeností, propojování perspektiv a hledání nových cest v pedagogické praxi.

Bohatý program 6. listopadu 2025 v Kapli Božího těla přinesl pestrou škálu vystoupení z různých oblastí – od hudební a výtvarné výchovy, výchovy ke zdraví, českého jazyka a společenských věd, až po přírodní vědy. Silná pozornost byla věnována implementaci oborových kompetenčních rámců a principům responzivní výuky, které se promítaly do jednotlivých příspěvků i následných diskusí.
Festival například krásně rozezněla ukázka joikování, která nabídla nový pohled na propojení hlasu, kultury a prožitkového učení. Věříme, že si účastnici odnesli inspiraci z interaktivních aktivit, jež ukázaly, jak lze přirozeně zapojit různé smysly, emoce i spolupráci žáků. Jedna z praktických ukázek umožnila prožít různé situace spojené s mateřstvím a otevřela přínosnou diskusi o citlivých tématech výchovy ke zdraví z pohledu žáků i učitelů. Představeny byly také výukové strategie Teaching and Learning Toolkitu, které účastníkům nabídly konkrétní tipy, jak propojit vědecké výsledky s oborovými didaktikami.
Atmosféra celého setkání byla otevřená, bezpečná, podnětná a tvořivá – pedagogové i studenti aktivně diskutovali, ptali se, sdíleli své zkušenosti i obavy a společně hledali, jak dělat výuku smysluplnou, zážitkovou a blízkou současným žákům. Účastníci odcházeli motivovaní, s konkrétními nápady a pocitem, že společně utvářejí didaktiku, která má skutečný dopad.
Text: Radka Dofková
Foto: Alžběta Gregorová









Komentáře