top of page

Učitel21 nově: zapojte se do připomínkování fakultního kompetenčního rámce PdF UP

  • Obrázek autora: Učitel21
    Učitel21
  • 16. 9.
  • Minut čtení: 2

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci spouští otevřené připomínkování pracovní verze specifického kompetenčního rámce PdF UP (Učitel21 nově), který vzniká v participativním procesu napříč fakultou a ve vazbě na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství (KRAAU) MŠMT. 


ree

Cesta k novému rámci Učitel21


Pracovní verze rámce vznikla na základě několika pracovních setkání (vedení PdF a MŠMT, vedoucí pracovišť, platforma oborových didaktiků a vyučujících pedagogicko-psychologického základu, workshopy MŠMT), jednání se studujícími a dalších podnětů akademické obce včetně evaluací a dotazníkových šetření. Náměty byly získány i ze sdíleného on-line prostředí. Cílem je dojít k finální verzi, která zachová akcenty a specifika PdF UP a současně bude v plném souladu s KRAAU – závazným podkladem pro akreditace učitelských programů v ČR. Nově vzniklý rámec přímo naváže na dosavadní koncept Učitel21, jenž na fakultě vznikl před několika lety pod vedením prof. Kamila Kopeckého. Připomínkovat mohou především členky a členové akademické obce PdF UP, rádi vyslechneme názor našich absolventů a absolventek, případně dalších aktérů světa vzdělávání.


Jak můžete rámec připomínkovat (rychlý návod)


  1. Stáhněte dokument a projděte kompetence v pravém sloupci.

  2. Upravovanou kompetenci zvýrazněte modře a měněná slova žlutě. Vepište svou navrhovanou formulaci; případně doplňte novou kompetenci (žlutě). Pokud forma nestačí, použijte komentář a přidejte odůvodnění.

  3. Přidejte příklady z praxe: jak kompetenci na PdF budujeme / měli bychom budovat – uveďte červeně přímo pod kompetencí (např. „Příklad budování kompetence: Studující realizují …“).

  4. Zapojte se i šířeji: vepište návrhy do sekcí pro širší odborný komentář a další příklady (barevně).

  5. Uložte a odešlete do 15. 10. 2025 na vojtech.cesik(a)upol.cz.

  6. Všechny podněty shromáždíme a zapracujeme tak, aby výsledná verze byla sdílenou vizí pregraduální přípravy na PdF UP.


Co od připomínek očekáváme


  • Upřesnění formulací a srozumitelný, profesně užitečný a funkční jazyk.

  • Příklady z výuky a návrhy, jak rámec prakticky implementovat v jednotlivých programech.

  • Postřehy k provázání s akreditacemi a k průřezovým akcentům PdF UP (mezioborovost, práce s nadáním, inkluze, digitální prostředí apod.).


Co získáme společně

  • Konkrétní impulsy do výuky a sdílený slovník kompetencí.

  • Inovovaný koncept Učitel21 a vizi pro naši fakultu.

  • Silnější propojení oborových didaktiků, metodiků a vyučujících napříč fakultou.

Děkujeme za Vaše připomínky!



Text: Petra Šobáňová, koordinátorka implementace KRAAU 


Pozn.: Pracovní verzi „Učitel21 nově: Specifický kompetenční rámec PdF UP — verze k připomínkám“ naleznete v přiloženém dokumentu.



1 komentář


Luck Frime
Luck Frime
(16. 9.)

Když jsem poprvé vstoupil do světa, kde se prolínají intuice, strategie a náhoda, cítil jsem silné napětí a vzrušení při každém rozhodnutí. Každá situace mě učila rychle reagovat, promýšlet další kroky a uvědomovat si vlastní hranice. Postupně jsem zjistil, že klíčová není samotná výhra, ale proces – sledování situace, promyšlená rozhodnutí a schopnost zachovat klid i v nečekaných momentech. Díky tomu si dokážu užívat zábavu bezpečně a zodpovědně a zároveň rozvíjet své strategické schopnosti. Nedávno jsem narazil na přehled https://www.zahranicnisazkovekancelare.org/ , který mi poskytl cenné informace a tipy, jak se orientovat ve světě sázek a bezpečně objevovat nové možnosti s rozmyslem.

To se mi líbí
bottom of page