V dnešním textu vám přinášíme další z metodik kariérového poradenství pro žáky se SVP zveřejněných na Portálu společného vzdělávání Univerzity Palackého! Dnes se podíváme na žáky s narušenou komunikační schopností a se specifickými poruchami učení a chování.
Předkládaná publikace je určena především výchovným a kariérovým poradcům na základních a středních školách a pracovníkům ve školských poradenských zařízeních, kteří se věnují kariérovému poradenství, tedy poradenství k výběru vhodného učebního nebo studijního oboru a k volbě povolání u žáků, studentů a osob s narušenou komunikační schopností a se specifickými poruchami učení a chování.
Materiály, které se věnují specificky jedincům se zdravotním znevýhodněním, téměř neexistují. U skupiny žáků s narušenou komunikační schopností (NKS) a se specifickými poruchami učení a chování (SPUCH) na základní škole prakticky nedochází k žádnému specifickému poradenství při výběru další vzdělávací dráhy. Výchovní poradci mnohdy nevědí, že tito žáci mají i v oblasti výběru střední školy a budoucí profese specifické potřeby a určitá omezení.
Ambicí autorů při psaní této příručky není vyřešit problematiku kariérového poradenství u osob s NKS a SPUCH. Nabízí však zainteresovaným pracovníkům škol a školských poradenských zařízení informace o specifikách těchto žáků a studentů, které je potřeba brát v úvahu při výběru školy a budoucí profese. Tato publikace může být podnětem k zamyšlení a užitečnou pomůckou při obtížném rozhodování o jejich profesním směřování, které před žáky s NKS a SPUCH opakovaně stojí.
Metodiku kariérového poradenství pro žáky s narušenou komunikační schopností a žáky se specifickými poruchami učení a chování si můžete přečíst či stáhnout ve formátu pdf na portále společného vzdělávání UP.
Tato kniha je součástí tematické řady metodik kariérového poradenství pro žáky se SVP, kterou na našem portále postupně zveřejňujeme. Již zveřejněné publikace z této řady naleznete níže:
Zpracováno redakcí U21
Kommentare