Metodika tělesné výchovy pro žáky s mentálním postižením | Tip naší bloggerky

Sport a samotný pohyb je nedílnou součástí každého z nás, a to bez ohledu na zdravotní postižení. Proto studentka Terezie Kovářová v rámci své bakalářské práce spojila vášeň pro pohyb a své studium speciální pedagogiky a vytvořila Metodiku tělesné výchovy pro žáky s mentálním postižením. Metodika je vhodná nejenom do škol a hodin tělesné a zdravotní tělesné výchovy, ale je také využitelná doma pro rodiče s dětmi a při volnočasových aktivitách dětí.


Metodika je rozdělena do dvanácti kapitol. Na začátku jsou uvedeny obecné informace, jak s metodikou pracovat a co se v ní nachází. Poté už přicházejí na řadu konkrétní aktivity. Ve dvou kapitolách jsou popsány aktivity na rozehřátí jak pro jednotlivce, tak pro skupiny. Následují aktivity pro hlavní část lekce, které se zaměřují na chůzi, skoky, lezení a házení. Metodiku uzavírají relaxační cvičení. U každé aktivity je uveden cíl, motivace, časová dotace a potřebné pomůcky. Pokud je potřeba pomůcek, jsou to pomůcky základní, jako je míč, kužely nebo obrázky.






Metodika je vhodná pro děti s lehkou a středně těžkou mentální retardací a děti intaktní do věku 15 let. Autorka se zaměřuje na využití hry a zábavy při jednotlivých aktivitách, tak aby bylo dítě podpořeno v přirozeném pohybu.


Metodika ke stažení:


Metodika-Tv-kompletní
.pdf
Download PDF • 575KB


Nikola Havránková