top of page

Otázky Honzy Gregara | Martin Kuchtík

Znáte Hovory (be)z karantény? V rámci tohoto cyklu rozhovorů Honza požádal své „parťáky“, aby mu odpověděli na tři otázky k tématu učitelství. V dalším díle této ankety se podíváme, jak na otázky týkající se učitelství odpověděl Martin Kuchtík, absolvent oboru Policejní management a kriminalistika na Policejní akademii ČR v Praze.



Když se řekne „učitel“, jaká první asociace Vám vytane na mysli a proč? 

 

Moje první asociace je, že jsem měl být učitel a díky své nerozhodnosti a ovlivnění od táty jsem se jím nestal. To je ale příliš osobní. Jinak mě napadne, že učitel je člověk, který mění svět. Má možnost žáky silně ovlivnit a změnit jim život. Bohužel to ovlivnění může být pozitivní i negativní. 

 

Na které učitele vzpomínáte a proč? 

 

Největší pedagogický dopad na mě měla paní učitelka Eva Krčmová. Byla naše třídní na 2. stupni. Naučila mě velmi dobře český jazyk. Těžím z toho dodnes. 


Učitel je člověk, který mění svět. Má možnost žáky silně ovlivnit a změnit jim život. Bohužel to ovlivnění může být pozitivní i negativní.

Potom to byli učitelé na gymplu, kteří do toho dali srdce, hlavně asi Petr Opekar. Bohužel jsme ho měli jen rok. Když se ale zpětně dívám na své pedagogy, tak nikdo z nich nebyl ukázkovým pedagogem, kterého si představuju pro své budoucí děti. Na druhou stranu dnes už vidím pedagožky na 1. stupni, které svoji práci dělají skvěle. Na ZŠ 8. května i na ZŠ Šumavská jsou lidé, kteří jsou pedagogy pro 21. století.

 

Jinak mimo oblast školy mě velmi silně ovlivnil vůdce skautského oddílu Jiří Novák – Sobol, který nám v oddíle byl obrovským morálním vzorem. Jako děti jsme si mysleli, že je bezchybný. Až jako dospělý jsem ho slyšel říct sprosté slovo.


Učitel by měl mít nadšení a radost pro svůj předmět, spravedlivost, mít rád práci s dětmi a být vzorem.

Které vlastnosti by, podle Vás, měl mít každý učitel a proč?

 

Nadšení a radost pro svůj předmět, spravedlivost, mít rád práci s dětmi a být vzorem.



57 zobrazení0 komentářů
bottom of page