top of page

Pedagogickou fakultu navštívil vicepremiér Ivan Bartoš, navštívil E-Bezpečí i Digidoupě

Dne 23. listopadu 2023 Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci hostila Ivana Bartoše, místopředsedu vlády pro digitalizaci, který je zároveň ministrem pro místní rozvoj. Vicepremiér během své návštěvy zavítal na fakultní zařízení zaměřená na vzdělání v oblasti digitálních technologií a online prostoru a setkal se i s vedením fakulty.



Úvodem své návštěvy se vicepremiér setkal s děkanem PdF UP doc. Vojtěchem Regecem a jeho proděkany a seznámil se s problematikou, která pedagogickou fakultu tíži a představuje její existenciální problémy (například modely financování pedagogických fakult a obecně vysokého školství). Poté se návštěva přesunula do centrály projektu E-Bezpečí a laboratoře Digidoupě.


V E-Bezpečí se Ivan Bartoš seznámil s metodami, které tým UP využívá v rámci prevence rizikového chování v online prostředí, stejně jako kazuistikou dětí, které své problémy spojené s internetem nahlašují a hledají pomoc. Poté proběhla rozsáhlá diskuse zaměřená na způsoby ochrany dětí v prostředí sociálních médií provozovateli, kterými se vicepremiér dlouhodobě zabývá a také kriticky hodnotí. Diskutovalo se také o problematice boje s dezinformacemi a o rizicích spojených s umělou inteligencí.


Vicepremiér se setkal s děkanem PdF UP Vojtěchem Regecem a jeho proděkany a seznámil se s problematikou, která pedagogickou fakultu tíži a představuje její existenciální problémy.

„S Ivanem Bartošem jsme například probírali problematiku rizik a příležitostí spojených s umělou inteligencí a ukázali mu, jak snadné je s pomocí AI vygenerovat například pornografický obsah, který lze poté snadno zneužít,“ uvedl prof. Kamil Kopecký, vedoucí E-Bezpečí. Umělá inteligence a její využití, respektive zneužití, je obecně velkou celospolečenskou výzvou, která přirozeně zasáhne i do systému vzdělávání.


Poté se návštěva přesunula do Digidoupěte, které se orientuje na efektivní a smysluplné využívání digitálních technologií ve vzdělávání. Vicepremiér si řadu nástrojů osobně vyzkoušel, otestoval například systém rozšířené reality Merge Cube, který lze velmi snadno nasadit s minimálními náklady do vzdělávání na všech úrovních; otestoval si také, jak fungují tzv. humanoidní roboti či programovatelné digitální pomůcky.


„S Ivanem Bartošem jsme například probírali problematiku rizik a příležitostí spojených s umělou inteligencí a ukázali mu, jak snadné je s pomocí AI vygenerovat například pornografický obsah, který lze poté snadno zneužít.“

„Vicepremiér se seznámil s celou řadu digitálních pomůcek, které pro výuku našich studentů využíváme, a ocenil moderní přístupy vzdělávání, o které v Digidoupěti usilujeme,“ uvedl Lukáš Kubala, vedoucí laboratoře Digidoupě.


Text: E-Bezpečí

Foto: Alžběta Gregorová



bottom of page