top of page

Otázky Honzy Gregara | Ondřej Kuchtík

Znáte Hovory (be)z karantény? V rámci tohoto cyklu rozhovorů Honza požádal své „parťáky“, aby mu odpověděli na tři otázky k tématu učitelství. V dalším díle této ankety se podíváme, jak na otázky týkající se učitelství odpověděl Ondřej Kuchtík, autorizovaný inženýr pro požární bezpečnost staveb a odborně způsobilá osoba v požární ochraně.



Když se řekne „učitel“, jaká první asociace Vám vytane na mysli a proč?


Učitel? Nezačnu pozitivně, protože během dob, které jsem strávil v lavici, bylo kolem mě více demotivujících učitelů, než těch opačných. To je podle mě velký problém ČR. Dnes je k dispozici celá škála různých technik učení a systémů vzdělávání, a i přes to věřím, že někteří učitelé stále celou hodinu píší na tabuli a monotónně mluví. Dobrý učitel by neměl vzdělávat jen své žáky, ale investovat čas do vzdělávání sama sebe, a to nejen v oblasti, kterou vyučuje, ale i v oblasti psychologie a technik učení. Tímto děkuji za všechny „zapálené“ učitele při mém studiu, protože jsem v praxi skončil u zajímavého oboru, pro který jsem nadšený.


Učitel by měl být zejména hravý a energický. Určitě by to měl být „motivátor“ pro daný obor, pro život. Na střední a vysoké škole by to měl být člověk, který byl nějakou dobu v praxi. Tito lidé pak mají větší nadhled a na konkrétních příkladech vysvětlují danou problematiku.

Na které učitele vzpomínáte a proč?


Když se řekne slovo učitel/učitelka, tak mě paradoxně napadne nadšená mladá paní učitelka zeměpisu ze základní školy, která v té době neměla ani dokončenou aprobaci. Byla nadšená a očima žáka základní školy nám vykládala na konkrétních příkladech problémy v různých koutech světa. Milovala svou práci, měla ráda život a byla lidská.


Které vlastnosti by, podle Vás, měl mít každý učitel a proč?


Učitel by měl být zejména hravý a energický. Určitě by to měl být „motivátor“ pro daný obor, pro život. Na střední a vysoké škole by to měl být člověk, který byl nějakou dobu v praxi. Tito lidé pak mají větší nadhled a na konkrétních příkladech vysvětlují danou problematiku. Zároveň žáci k těmto učitelům daleko více vzhlížejí a respektují je, protože neopakují to, co je v učebnicích.



58 zobrazení0 komentářů
bottom of page