INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Společné vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s dětmi navštěvujícími školy běžného typu je aktuálním celosvětovým...
Za desítky let naší kontinuální péče o vzdělávání učitelů jsme získali mnoho zkušeností. Realizovali jsme nespočet praxí, odučili nepočítaně přednášek a seminářů, vychovali tisíce absolventů. Přímo v pedagogickém terénu jsme realizovali stovky výzkumů, vzniklo u nás množství metodik, učebnic a odborných prací, z nichž čerpají generace pedagogů. Přestože nemají pedagogické fakulty na růžích ustláno, neustále se snažíme růst ke kvalitě, inovujeme své studijní plány i metody výuky. Naše příprava učitelů staví na tom nejlepším z trendů praxe, z výzkumů a teorie. Aktuální inovace a naše pojetí jsme shrnuli pod hlavičku koncepce Učitel21.
Zapojili jsme se do reformy pregraduální přípravy učitelů!
MŠMT spolu s fakultami připravujícími učitele spustilo ambiciózní reformu pregraduální přípravy učitelů. Jedním z cílů je pěstovat kulturu kontinuálního zvyšování kvality postavené na společné vizi, úzké propojení fakult s praxí, rozvoj inovací přípravy učitelů a jejich podpora, větší otevřenost systému, zvýšení atraktivity studia pro kvalitní uchazeče nebo rozvoj oborových didaktik.
A co je v rámci reformy nového?
Aktuálně spolupracujeme na vytvoření kompetenčního profilu absolventa a základních evaluačních nástrojů pro získávání formativní zpětné vazby od absolventů, účastníme se jednání o pojetí praxí, diskutujeme o konkrétních bodech reformy. A co by se mělo v přípravě učitelů změnit podle vás?