Zapojili jsme se do reformy pregraduální přípravy učitelů!
MŠMT spolu s fakultami připravujícími učitele spustilo ambiciózní reformu pregraduální přípravy učitelů. Jedním z cílů je pěstovat kulturu kontinuálního zvyšování kvality postavené na společné vizi, úzké propojení fakult s praxí, rozvoj inovací přípravy učitelů a jejich podpora, větší otevřenost systému, zvýšení atraktivity studia pro kvalitní uchazeče nebo rozvoj oborových didaktik.
A co je v rámci reformy nového?
Aktivně jsme spolupracovali na vytvoření kompetenčního rámce absolventa učitelství a chystáme evaluační nástroje pro získávání formativní zpětné vazby od absolventů. Uspořádali jsme několik pracovních skupin o zavádění kompetenčního rámce do praxe. Účastníme se jednání o pojetí praxí, diskutujeme o konkrétních bodech reformy. Naši oboroví didaktici a didaktičky se pravidelně scházejí, pořádáme kulaté stoly s lidmi z praxe.
Chystáme konference a projekty, jež podpoří další změny a inovace. Debatujeme, sdílíme příklady dobré praxe. A co by se mělo v přípravě učitelů změnit podle vás?